torsdag 18 augusti 2011

When the rivers freeze and summer ends..


Du vet dom där gångerna man får en bra idé, som i slutet visar sig inte vara så bra? En sån idé fick jag när jag för tredje dagen i rad såg bommarna för tågen i badhusparken fällas ner framför näsan på mig. Men inget tåg kom. Så jag rekar av området och räknar ut att det är enbart jag och 2 killar med cykel i 11-12 års åldern där. Vilket jag drar den smarta slutsatsen av att dom inte vågar göra som mig. Jag kollar höger, jag kollar vänster, inget tåg. Jag kryper snabbt under bommarna och är lika fort ute på andra sidan. Jag ger dom studerande pojkarna en kall blick i hopp om att dom ska förstå att detta är något dom inte ska testa. Efter några steg slänger jag en sista blick över axeln och ser att pojkarna med sina cyklar släpar sig under bommarna och över på andra sidan..


/R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar