söndag 13 februari 2011

Sorgmygga


Eller blomflugor om de också kallas för, jag har börjat startat något som kan likna ett hotell för de små liven. Men nu får det vara slut, hädan efter kommer jag lägga hela min själ på att ta dö på dem.

Mitt första knep är att blanda någon typ av söt sörja och droppa i en droppe diskmedel, plan nr 2 är att ta hit rökare, så ni får komma och slänga era fimpar i en kanna vatten som jag kan vattna blommorna med. Funkar inte det, så kommer jag ställa ut alla blommor på balkongen tills dom fryser ihjäl!!!!!

Ni får gärna ta en cigg hos mig, eller komma med fler tips.

/R

3 kommentarer:

  1. Ta det kaffe som blev över efter senaste kaffeslurken du tog och blanda ner det tillsammans med vatten. Brukar funka mot blomflugor, alternativt vattnar du blommorna oftare. Oftast brukar flugorna uppkomma då man snålar med blommornas "mat" ;)

    // A

    SvaraRadera
  2. Vad kul! :) Får be kaffe drickare att komma och dricka kaffe då

    SvaraRadera
  3. Har du provat idén? :) btw.. logga in på Msn :)

    SvaraRadera