Ja vilken dag det här har varit.
Glada i hågen klev vi upp tidigt för att åka till efterlängtade plitvice. Vi sätter oss i bilen backar ut.
Pang, punktering!
Det ena leder till det andra, vi ringer hyrfirman för hjälp och de meddelar att de skickar någon med en bil på en gång. 30minuter går och en man ringer och säger att han var där och tittade men lämnade platsen, han kan komma tillbaka om en timme om vi vill. En timme går och ingen dyker upp. Ytterligare 20minuter går och han ringer och säger att han skickar någon med en ny bil. 9.50 ringde vi om hjälp och klockan hann nu att bli 13.00 och vi står fortfarande utan bil! När en tredje part väl kommer med en bil får vi prata med chefen för det ena företaget, som säger att allt inte gått rätt till och han ska prata med de andra och be dem ringa upp direkt. Ytterligare 3timmar går, sen får jag ett sms där mannen säger att det inte är hans ansvar och vi får inte pengarna tillbaka för den här dagen. Vi drar in VING och tillslut löser det sig med att vi slipper betala för punktering på däcket och vi behöver inte betala bensinen vi körde upp igår.
Det var skönt att kunna få hjälp av Ving, tummen upp för dom.
Men är det inte lustigt att det ska ta från klockan 10.00 till 19.00 på kvällen för en bilfirma att lösa en sådan bagatell som punka? Man kan undra vad de gör under sina 8timmars arbetspass när de kan dra ut på ett ärende så länge. Tack Senzen för eran otroligt bra servis? jag kommer verkligen rekommendera folk att INTE hyra något med er.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar