tisdag 3 augusti 2010

Tisdag

Fika med Alliansen

Ett gäng från Alliansen satt för att fika.
Då sa nån: Hur sänker vi skatten för rika?
De folkvalda borgarna började tänka.
Hur ska vi vår skatt på sikt kunna sänka?
En timme förflöt och sen var de klara.
Problemen för dem var ju uppenbara.
En arbetslös tillhör en grupp som är lat.
Hans bidrag ska sänkas sa en Kristdemokrat.
De sjukskrivna är en besvärlig grupp
De måste vi granska med extra stor lupp.
Folkpartisten han log när han fram slet sin piska,
"Nu ska ni se, nu blir dom snart friska!"
Centerpartisten som mest suttit tyst
Öppna sin mun och höjer sitt byst.
"De gamla är trötta och orkar ej rösta
Låt kyrkan ta över, dom kan nog trösta".
När klagomål kommer från en pensionär
Då Reinfeldt förklarar: "Du är en som tär.
Trots att du kroknat av jobb och av slit
Så får du allt tåla att ta lite skit.
För du måste fatta att landet har kris,
Du tillhör en grupp som kan leva på ris"


Förra veckan läste jag en artikel ur typ ordet är ditt av Reidar Lunde.
Jag läste den bara en gång och den sitter fast i mitt huvud, jag hör den om och om igen spelas runt. Men.. nu har jag bara en dag kvar på jobbet sen bär det av mot U R K U L T!
Men först åker jag hem till mamma ikväll, för jag är bjuden på middag. Ska även kolla upp tält, pressening, luftmadrass, pump och regnkläder!

/b

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar