måndag 20 maj 2013

Hej hej bloggen!

Tänkte bara berätta om mina två första dagar här nere.
Gårdagen började nämligen med en stor, bra  hotellfrukost och en riktig smäll i huvudet. Jag hade sådan migrän att efter vårt försök till morgonpromenad fick gå hem och somna en timme. Men jag försöker inte spilla några tårar på den förlorade timmen utan jag ser det som en siesta. Vi fortsatte alltså dagen med huvudverk men det fick va, för vi ville ligga på stranden och ta långa promenader i solnedgången.

Idag vaknade vi vid åtta tiden (Fredrik vakna och hade inga planer på att somna om). Samma sak idag, vi åt en fin frukost i sällskap med fröken migrän, denna dag mycket lindrigare. Så vi tog en lång morgon promenad för att leta reda på ett supermarket. När vi kom hem ville jag sova, men det kunde jag lika gärna göra på stranden. Men det härligaste vi gjorde idag var att ta tre bussen in till split och sedan bara gå. Ja, det var så skönt att bara gå och äta glass att vi helt plötsligt befann oss på toppen av ett berg. På vackert uppbyggt och fantastiskt utsikt att vi kommer återkomma dit många gånger.

Nu somnar jag, tack och hej leverpastej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar