onsdag 25 maj 2011

Lönespec..


Har spenderat senaste tiden nedanför brevinkasten.
Och idag, idag kom det jag väntat på dom senaste dagarna. Satt med yoghurt skeden i munnen då jag hörde hur det rasslade till ner på hall mattan. Inte för att vara den som är den, men 19 800 efter skatt lämnade en sån lyrisk harmoni i hela magen så man kan inte låta bli att berätta för hela världen. Som när man öppnat sina julklappar på julafton och måste ringa sin vän för att få berätta om vad som fanns i paketen, du vet! Kärlek..



Eddie Cochran – Summertime Blues

/R

6 kommentarer:

  1. men du, grattis rea rama stor kovan ju! ;)

    SvaraRadera
  2. Du har gnällt på mig om 56 kr(!) och du har fått 19 800 kr i lön?
    Jag ligger minus på mitt konto, 465 kr.

    Mvh
    Dimitri

    SvaraRadera
  3. Men det är inte mitt problem lilla gubben, den båten har du satt dig i själv! :)

    /R

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är det väl härligt! Man kan tydligen låna pengar av banken, och i dagsläget inte betala tillbaka ett öre. Vet ni hur det går till? Jo, man säger bara att man inte har några pengar. Banken har ju miljoner, så de kan väl vara lite sjysst?!

    SvaraRadera