tisdag 3 maj 2011

Tak över huvudet..



Jag tänkte, man kanske skulle köpa ett hyreshus någonstans i Stockholm.
Ett hyreshus som hemlösa familjer kan få hjälp att komma på fötter igen? Där de får tak över huvudet och hjälp att skaffa jobb tills dom börjar få en inkomst och kan flytta till ett eget hem? Självklart blir det vi skattebetalare som får betala för det här kalaset, varför inte?! Jag har ingenting emot att betala skatt ifall jag har pengar att göra det för?! Men självklart vill jag att pengarna går till de som behöver hjälp i samhället och inte några gula stenar på ett platt torg?!

Min syster ska självklart få jobb i mitt hyreshus projekt, nu när hon är utbildad socionom och kan ALLT innom barn och ungdomsykiatrin! Eller hur?

Fast egentligen vill jag nog helst äga ett konst/foto café på en mysig lugn gata någonstans i Stockholm, bli fostermamma och adoptera alla barn som far illa i hela världen..

Jag är den som ska rädda barnen!


/R

2 kommentarer:

  1. HEJA Beckagullet! Jag kan vara med, fast på "konsultbasis" med konultarvode förstås...kostar ett par koppar gott kaffe å kanske en chokladbit och ett trevligt personalmöte då å då, kanske lite glögg(alkoholfri) på decembermötet.
    Du och Zarah kommer att bli världens räddare! Kram! från en faster,inte helt ung, men med huvudet högt!

    SvaraRadera
  2. De låter som en bra plan, dock dricker jag inte kaffe och därför är chansen inte så stor att jag bjuder på det. Men té och kakor kanske inte sitter helt fel det heller?! Kramar

    SvaraRadera