onsdag 11 maj 2011

Summer breeze, makes me feel fine..


Denna dag är en sån dag man inte vill ska ta slut, aldrig någonsin.
Dagen startades med shopping och en frukost bestående av Wedemarks bästa kyckling/sweetchili smörgås med Britta och Gustav. Hittade min bikini, en rosa, och kan inte vänta tills jag får använda den. Strax därpå cyklade vi upp till en loppis i krokarna runt IcaMaxi. Känslan att cykla genom ett soligt Östersund är så underbart glassigt! Man vill bara andas i sig alla känslor och intryck för varje sekund. Väl uppe på loppisen fick vi prova skjuta med luftgevär på porslin. Men vi susade strax ner mot badhusparken för att avnjuta en liten glass i solskenet. Vilket redan där skulle vart ett bra avslut på dagen, men icke.

Jag hann inte mer än hem innan Marie kom förbi och vi avnjöt någon timme i kvällssolen på balkongen innan vi drog till ett möte på plaza. När det var slut fortsatte kvällen några varv runt östersunds gator där vi hittade en basket boll, vilket vi givetvis ville leka med i badhusparken. Blev dock inte mycket av med det innan jag råka fumla ner bollen i sjön. Såklart, vem annars? Klockan närmade sig iallafall 21.40 så det började bli dags att avsluta kvällen och röra sig hem över. Men det är svårt när luften fortfarande värmer på kvällarna och himlen är full av färger, så efter en mycket långsam cykeltur hem sitter jag här och det ska bli riktigt skönt att stänga igen ögonen. Jag undrar vad morgondagen har att bjuda på?

Godnatt Östersund

/R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar